donderdag 10 september 2009

Blogblock?

Tja, daar zit je dan met je plannen voor een leuk blog.
Een writer's block heb ik wel eens gehad (1996-1998). Meestal betekent zo'n block, dat je niets meer hebt om over te schrijven; dat er gewoon niets uit je vingers komt.
Mijn huidige block LIJKT alleen maar een block. Ik heb gewoon te veel om uit te kiezen.


Eerst maar eens een terugblik op mijn leven.

Er zijn best wel veel dingen waar ik wat eieren over wil leggen.

Ik ga het doen rond themata. Zoals
Wereldgeschiedenis. (Dan weet ik meteen dat ik nooit zonder inspiratiemateriaal kom te zitten. Meer specifiek kijk ik terug op de jaren '60 en de impact van de veranderingen van toen op het leven van nu.)
Muziek. (Daar kan ik minder mee dan Jack of Heartzzz, maar muziek is zo ongeveer voor iedereen belangrijk. Ook voor mij dus.)
Onderwijs. (Niet alleen het onderwijs dat ik zelf genoten heb, maar ook de dramatische achteruitgang van de kwaliteit in de laatste eeuw.)
Religie. (Worstelingen, lang geleden.)
Ruimtevaart. (Ruimtevaart bestaat vanaf 1957. Ongeveer zo oud als ik dus.)
Vrouwen. (Blijven fascinerend. De raadselen uit mijn leven hebben altijd wat met vrouwen te maken.)

Ik ga het afwisselen met verhalen over ouder worden en met verhalen over mijn bridgeclubje.

Mijn dagelijkse beslommeringen? Ach, die zijn nog niet interessant. Misschien als ik een opleving krijg. Zo eentje waarvan ze zeggen dat mensen (vooral mannen) die krijgen als ze ruwweg 55 zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten