zondag 6 december 2009

Aftakeling (1) 55

Binnenkort word ik 55.

Oficieel "senior", laagbejaarde.

Het is de leeftijd waarop velen van ons naar hun pensioen toewerken. Ze gaan dan van hun leven genieten.
Sommigen lukt dat niet. Ze hebben altijd gewerkt, 40 of meer uren in de week. En er is niets voor in de plaats. De spanningen met partner lopen op en opeens is de midlife crisis in alle hevigheid daar.
Anderen willen wel, maar kunnen niet meer. Het lijf wil niet meer, of de geest weigert. Wat ooit een fantastische vakantie leek, is nu alleen maar vermoeiend.

Hoe het met mij zal gaan weet ik niet.
De vooruitzichten zijn niet gunstig. Een tonnetje schuld en een lijf dat steeds meer medicijnen nodig heeft (voor de liefhebbers: Insuline, Mycophenolaat-mofetil, Tacrolimus, Prednisolon, Amlodipine, Perindopril, Losartan, Furosemide, Alphacalcidol, KCl, Modafinil, Pravastatine.).

Toch denk ik dat mijn leven binnenkort wat beter wordt.
Waarom weet ik niet. Het is een niet uit te leggen gevoel.

2 opmerkingen:

  1. Update pilletjes:
    Allopurinol, Hydrochloorthiazide.
    Over een paar dagen gaat voorlopig een streep door de amlodipine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. update pilletjes.
    Van de HCT ging ik bijna dood.
    Ik gebruik nu:

    Insuline 60e + 40e novomix 30

    immunosuppressiva:
    Mycophenolaat-mofetil 500 + 500
    Tacrolimus 1 + 1
    Prednisolon 7,5

    bloeddrukverlagers:
    Amlodipine 10
    Perindopril 4 + 4
    Losartan 50 + 50
    Furosemide 80 + 80
    Spironolacton 25 + 25

    overige
    Alphacalcidol 0,50 + 0,25
    KCl 1200 + 1200
    Modafinil 400
    Pravastatine 20
    Allopurinol 100(?)

    BeantwoordenVerwijderen